Hallongrottor (recept)

Jag gjorde hallongrottor nyss för jag ville ha det helt plötsligt :)
De blev stoooooora.



Hallongrottor

Ingredienser:
Cirka 20 kakor

200 g     smör, mjukt
1 dl     strösocker
1 msk     vaniljsocker
1 tsk     bakpulver
4,5 dl     vetemjöl
1 dl     hallonsylt

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175°. Rör smör, socker och vaniljsocker
smidigt. Blanda bakpulver med mjölet och arbeta in det i smörblandningen.
2. Forma degen till en rulle, ca 20 cm lång och låt den vila en stund. Skär rullen i 20 lika stora bitar och rulla var och en till runda kulor.
3. Gör en fördjupning i varje kula med mjölad tumme och fyll hålet med ca 1 tsk hallonsylt.
Grädda kakorna i mitten av ugnen 12-15 min.

:)

Kommentarer
Postat av: rebeca

hejsan :)

såg att du vart inne på min blogg och lämnat kommentarer, tack så mycket..det uppskattas :) sen tänkte jag bara höra om du brukar vara inne och läsa (kul att veta bara) eller om det bara var en engångsgrej? puss&kram

2009-05-20 @ 09:57:30
URL: http://famousrb.blogg.se/
Postat av: rebeca

hejsan. såg att du hade vart in på min blogg och lämnat några kommentarer :) börjar med att säga tack, det uppskattas..mer med sånt ;D sen tänkte jag höra om du brukar läsa den eller om det bara var en engångsgrej liksom? :)



PUSS&KRAM

2009-05-20 @ 10:03:11
URL: http://famousrb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0