Ingen självdisciplin

Pluggade jag igår? Nä! Dammsög jag färdigt igår? Nä!
Men jag gjorde nyttiga saker ändå! Jag följde med Mattias och slängde bort stora pinnar och kvistar från åkern som hans pappa hade bett honom göra. Sen var vi tvungen att åka till Fagersta för att det hade blivit nåt krångel med arbetsförmedlingen. Då passade jag på att låna en bok om Katarina från Siena. Det känns bättre än att söka runt på internet efter alla hennes upplevelser. 

Det verkar som att mamma planerar en resa till Finland i sommar. Jag vill åka! Nu är det 5 år sen jag var dit senast tror jag, och jag skulle vilja på Jakobdagarna. Nåt lika roligt som det har jag aldrig hört talas om i nån stad här i Sverige faktiskt. jakobsdagarna är en helt veckas firande för att fira grundadet av Jakobstad med marknad, dans, tivoli och massa annat kul. Och det skulle vara perfekt eftersom man träffar alla man känner där så slipper man åka runt överallt. Problemet är katterna. Vem ska ta hand om Luna och Kira i 5 dagar? :< De är så sällskapliga av sig så det känns jätteelakt att lämna dom här.

Igår när jag gick igenom alla mina bildmappar på datorn så jag att jag har jättelite bilder på dom :O Måste ta fler av mina sötnosar. Kira sov med oss heeeela natten i natt. han älskar att ligga kind mot kind med mig och tassen på min hals. I love her so damn much! ;__; Luna är bara social på morgonen. Jag undrar faktiskt vad hon gör hela nätterna. Om hon sover eller tossar omkring i huset.

I morse kom jag att tänka på en rolig sak Mattias och min syster Ello (som jag kommer kalal Orichime)  och jag diskuterade i bilen på väg från Uppsala. Tänk om, innan man föddes man fick sätta ut poäng på sig själv hur man skulle vara, som en rollspelskaraktär. xD T.ex 9 poäng på skönhet, 12 poäng på intelligens osv, och man hade bara en viss poäng att sätta ut. Så beroende på hur smart man placerade poängen går det olika här i livet. Ganska kul tanke eller hur? :P Jag satte ju lätt ut alldeles för lite på intelligens skulle jag vilja påstå. (höhö) Mattias tror att jag spampoängsatte skönhet men det håller jag nog inte med om. Men jag gillar faktiskt min kropp så jag kanske satte mycket där? Jaja, vi hade roligt åt det i alla fall och nu kommer jag att tänka på det lite ibland.



My beloved cats <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0