När jag var ung... ;)

Idag när jag satt och väntade utanför föreläsningen som jag jobbigt nog var 45 minuter för tidig till och inte hade nån bok med mig så jag var uttråkad så tänkte jag på hur länge sen det var jag kunde fördjupa mig i en teckning. Det är tragiskt. Förut ritade jag jämt och tiden bara virvlade förbi så jag var i princip aldrig uttråkad bara jag hade en penna och papper. Jag satt och ritade i blocket på alla lektioner och glömde helt bort tiden och vips så var den lektionen slut. Sen började jag bildestet vilket borde ha varit det självklara valet med tanke på att måla var mitt största intresse. Men det förstörde för mig :O Att inte få rita fritt överhuvudtaget flera timmar i veckan gjorde att jag tröttnade mer och mer och nu är det två år sen jag ritade en seriös teckning. Mina skills är förevigt borta. Jag borde valt musik och lärt mig spela trummor. :<
Men ändå, gymnasiet var de tre bästa åren hittills i mitt liv så det var värt det. Dessutom var bildlektionerna väldigt roliga rent socialt. Bah, jag kommer aldrig få en lika bra klass igen. *snyft*

Jag pillade bort lösnaglarna igår. Jag orkade inte med att det knappt gick att skriva på tangentbordet nu när jag har så lång tenta att göra. Nu hoppas jag bara att jag hålla mig borta från mina riktiga naglar...
Jag ser inte framemot nästa vecka alltså. Det gör mig stressad att tänka på den. Tisdag: sista föreläsningen med massor att göra innan. Onsdag: Uppkörning. (jag måste klara den!!!) Och sen är det dags för tandläkaren på fredag. Bajs.

De senaste dagarna har jag brw kikat runt på massa bloggar. Min favorit är http://mammabeckas.blogg.se/ 
Jättesöt blogg om en ung mamma med tre barn. Tänk att det är så intressant att läsa om andras liv. Det är nästan pinsamt.
 Nu ska jag plugga lite tills Mattias är klar med wow-nördandet. Vi ska se på Skönheten&Odjuret ikväll. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0