Ovanor

Jag har några verkligt jobbiga ovanor. För det första så pratar jag alldeles för mycket med mina katter. det kommer helt automatiskt till och med när jag är ensam hemma med dom. Och det känns knäppt när man kommer på det. För dom kan väl ändå inte förstå när jag säger: Nej, Luna du får inte ligga på tangentbordet. Jag ska skriva tenta nu.
Jag måste vara åtminstone lite galen. Okej om man säger Hej Tokyo till sin katt som min syster gör men jag för ju nästan samtal med dom :O Läskigt...

Min andra dåliga ovana är att slänga kläder omkring mig. Jag är en typisk kvinna som inte vill ha samma kläder två dagar i rad, men eftersom att man inte smutsar ner ett plagg efter bara en dag hänger jag det på sänggaveln och jag garanterar att det inte är en vacker syn efter ett par dagar. Och nu har jag dessutom smittat av mig så Mattias har blivit likadan med klädnedskräpandet. Dock är det ju inte lika illa där eftersom att han faktiskt har på sig en t-shirt minst två dagar.

Den tredje handlar så klart om socker. Men räknas sockerberoende som ovana? Hmm..
Jag äter i alla fall godis eller kakor varje dag. Jag borde verkligen vänja mig av med det men det går inte! När jag köper lösgodis så köper jag alltid jättemycket, så jag orkar inte äta upp allt. Det gör ju att jag måste äta upp det dagen efter och sen dagen efter det och ja..ond cirkel :S

Och den sista (som jag jobbar på för tillfället) är nagelrivandet. Men nu har jag inte gjort det på två dagar så nu börjar det till och med se ut som naglar. Great!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Var inte orolig för den första ovanan, jag pratar jättemycket med min katt också hihi!

2009-05-20 @ 23:29:45
URL: http://feliciz.blogg.se/
Postat av: Issie

Hej:) Kul med lite humor emellanåt hehe..

Jag har faktist baby spenat, smakar inte speciellt mycket när allt är klart, men nyttigt! :) Har citron, apelsin och äpple.. Men man bör ju ha en sån där riktig mixer som gör det till juice, men en sån har inte jag!

2009-05-20 @ 23:35:55
URL: http://buus.blogg.se/
Postat av: rebeca

hehe, känns som alla kattägare känner likadant, kan föra en hel konversation med mina två underbara katter :) och även min hund, hon är nog den mest drabbade. tycker det är gulligt, så det är nog ingen dålig ovana utan en bra vana :) hihi

2009-05-21 @ 12:35:42
URL: http://famousrb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0